Džem od jagoda i kokosa



Danas sam prvi put pravila džem od jagoda ;) Odlučila sam se za ovaj recept jer je kombinacija sastojaka zaista zvučala primamljivo, mada sam pomalo strahovala od toga da li će mojim glavnim konzumentima da se dopadne. Medjutim, dete se oduševilo, a to mi je najbitnije! Za muža nije ostalo ni za probu ;)
Recept je iz jedne knjižice sa par recepata za zimnicu, od Dr. Oetkera.
Maštoviti vitamini....pravi naziv, zaista ima interesantnih kombinacija, krenuću redom kako koje voće stiže da ih isprobavam....sa jagodama otvaram sezonu zimnice....


U originalnom receptu je količina voća i šećera bila malo drugačija, činilo mi se da bi bilo preslatko na 600 g jagoda staviti 500 g šećera?! Korigovala sam ta dva sastojka i rezultat je više nego zadovoljavajući. Jedva primetna kiselkasta nota jagoda, intenzivan miris i ukus kokosa koji ne preovladava već se stapa sa ukusom voća, učinili su ovaj džem zaista pravim specijalitetom!


Sastojci:
400 ml soka od jagoda (kupovnog)
100 g kokosovog brašna
1 kg jagoda
500 g šećera
1 kesica limontusa
50 ml belog ruma (po želji)
1 kesica Džemfix-a Ekstra 2:1



Priprema:
Jagode operite, ostavite da se ocede pa ih očistite i iseckajte na komadiće.
Sok od jagoda zajedno sa kokosovim brašnom stavite u šerpu, poklopite i kuvajte na srednjoj vatri oko 5 min.
Od 500 g šećera oduzmite 2 kašike i promešajte ih u posebnoj činiji sa Džemfix-om. Ostavite sa strane.
U šerpu sa kokosom dodajte jagode, šećer, limontus i rum ( po želji, ne mora!).
Kuvajte oko 5 minuta od trenutka kad masa provri, neprestano mešajući varjačom.
Ja sam pred kraj kuvanja malo ispasirala jagode pasirkom za krompir pire, ali sam ostavila i komadiće voća, tako je lepše.
Sipajte Džemfix i promešajte, pa kuvajte još oko 3-5 minuta stalno mešajući. Sklonite sa ringle i ako je potrebno skinite penu sa džema.


Odmah sipajte džem u pripremljene tegle, oprane i osušene, napunite do vrha i zatvorite metalnim poklopcima. Okrenite tegle naopako, na poklopac, i ostavite tako 5 minuta, a zatim ih vratite u normalan položaj.




Od ove količine sastojaka meni su izašle 4 ovakve male teglice kao što se vidi na slikama, i još par kašičica taman za probu.
Džem treba da bude redak pri sipanju u tegle, tek naknadno će da se stegne i želira, ne brinite ;)
Uživajte u ovom zaista neponovljivom ukusu! Prijatno!

Коментари

  1. Mislim da sam primetila ovaj recept u toj knjizici Dr.Oetkera. Kombinacija bas privlacno deluje... Mozda ga i probam ovih dana. Mi obicno pravimo Nelinu Bazgoladu sa jagodama... :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovo je zaista privlačna kombinacija, vredi isprobati ;)
      Danas sam prvi put i ja pravila bazgoladu, po malo drugačijem receptu, super je!

      Избриши
  2. Odlican! Svidja mi se sto si smanjila kolicinu secera. Ako stignem, probam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uglavnom smanjujem količinu šećera, šta god da pravim ;) Ovako je fino kiselkast, jedva malo, taman da nije mučan :)

      Избриши
  3. Анониман30. мај 2017. 04:42

    Da da jagode i kokos odlično idu . Baš lepo i izgleda

    ОдговориИзбриши

Постави коментар

Популарни постови