U Pomoravkinoj kuhinji



Često, veoma često boravim tamo. Ponekad samo prošetam blogom, divim se energiji, volji i umeću koje Zorica poseduje. Toliko njenih recepata sam isprobala i uvek im se rado vraćam. Za igricu FBI rukavice koju je pokrenula Maja i u kojoj povremeno učestvujem,  izabrala sam neke recepte koje svima toplo preporučujem. Prelistajte recepte iz Pomoravkine bogate kolekcije i sigurna sam da ćete pronaći nešto po svom ukusu!


Pull apart hleb sa začinima 


Ovaj izuzetno mirisan hleb me je oduševio još dok sam ga mesila. Testo je bilo odlično za rad, postupak lepo i uredno objašnjen, bilo je pravo zadovoljstvo raditi ga. U nedostatku mlaćenice dodala sam jogurt, a od mirisnih biljčica bosiljak, origano i seckani peršun. O ukusu neću da vam pričam, to morate da probate ;)
Potrebno je:
za testo
400 g brašna
pola kocke kvasca
300 ml jogurta
50 g otopljenog margarina
1 jaje
1 kašičica soli
1 kašičica šećera
za premazivanje
60 g margarina
7-8 čena seckanog belog luka
2 kašike seckanog bilja po vašem izboru 
za premazivanje testa
1 žumance
1 kašika mleka
Priprema:
Od navedenih sastojaka umesite testo, pokrite krpom i ostavite da nadodje.
Za to vreme, u tiganju otopite margarin i na njemu propržite iseckan beli luk, lagano da ne izgori, tek toliko da zamiriše. Dodajte seckani peršun i biljke po ukusu i promešajte.
Nadošlo testo prebacite na radnu površinu i razvucite ga u obliku pravougaonika na otprilike pola centimetra debljine. Premažite testo smesom od začina i isecite ga na 6 jednakih traka. Trake stavite jednu preko druge i isecite oštrim nožem na 6 delova.
Dugački kalup za hleb namastite i u njemu uspravno poredjajte sve 6 hrpice jednu do druge. Ostavite testo da još jednom naraste a onda ga premažite  žumancetom umućenim sa 1 kašikom mleka. Ispecite hleb na 180 stepeni oko 35 minuta. Prohladite i uživajte, zaista je izuzetno ukusan, mirisan i lep!

Tiho pečen paradajz sa belim lukom i origanom

Recept za ovaj delikates sam već objavila na blogu, sad vam samo postavljam sliku i link uz podsećanje da imate još uvek paradajza na pijacama, pa požurite i pripremite ga na ovaj način, nećete se pokajati. Ovo je za mene pravo otkriće ove jeseni!

Posna pita sa prazilukom


Isprobala sam je još prošle godine za slavu, i ove ću verovatno jer je zaista odlična. Privuklo me je to što se priprema sa pirinčem jer nisam takve pite pravila do sada, a volim da isprobam nešto malo drugačije i novo. Svakako isprobajte ovu pitu u vreme posta, za posno slavsko predjelo je idealna.
Potrebno je:
500 g kora za pitu
500 g praziluka
1  šargarepa
150 g pirinča
po ukusu soli i bibera
100 ml mineralne vode
100 ml ulja (75 ml za prženje + 25 ml za prskanje kora)
Priprema:
Skuvajte pirinač sa malo soli, procedite ga i ostavite sa strane. Praziluk iseckajte sitno i stavite u tiganj na malo ulja da se dinsta. Šargarepu očistite i narendajte pa dodajte u tiganj da se dinsta zajedno sa prazilukom. Posolite po ukusu, pobiberite malo i dodajte pirinač pa sve zajedno promešajte.
Raširite jednu koru, poprskajte je mešavinom ulja i mineralne vode i rasporedite svuda po kori fil od praziluka i pirinča. Preko stavite drugu koru, ponovite postupak pa stavite treću koru i sa njom isto tako uradite. Uvite u rolat. Tako uradite i sa preostalim korama iz pakovanja. Naredjajte rolate u pleh na papir i poprskajte ih mešavinom ulja i vode. Ispecite na 180 st. oko pola sata dok lepo ne porumeni. Ja sam svoju pitu uvijala u rolate i gužvala u vatrostalnoj posudi pa sam ih posle kidala rukom, bila je rastresita i mekana i jako ukusna.


Svečana pogača


Veoma dekorativna, raskošna pogača punog ukusa ukrasiće vašu svečanu trpezu i zadiviti goste garantovano! Možete je ispeći i kao slavski kolač ili česnicu za Božić.
Potrebno je:
500 g  brašna
2 jaja + 1 belance
2 kašike ulja
1 kašičica šećera
1/2 kašičice sirćeta
1 kašičica soli
250 ml toplog mleka
100 g margarina
pola kocke svežeg kvasca
za premazivanje
1 žumance
1 kašika mleka
po želji susam, mak, laneno seme
Priprema:
Od navedenih sastojaka umesite glatko testo, oblikujte ga u loptu i ostavite da nadodje i udvostruči volumen. Nadošlo testo podelite na 8 loptica i svaku razvaljajte na radnoj površini. Tri kruga premažite margarinom koji ste malo omekšali, naredjajte ih jedan preko drugog pa poklopite četvrtim nepremazanim krugom. Tako uradite i sa preostalim lopticama da dobijete dve gomilice od po 4 kruga. Sada obe gomilice posebno razvucite u pravougaonik, premažite sa malo margarina i uvite u rolat. Rolatima odsecite krajeve, njih ćete kasnije staviti u sredinu, a ostatak rolata isecite u cik-cak na trouglove. U podmazanu tepsiju br. 28 redjajte trouglove jedan do drugog u cik-cak sve u krug po obodu tepsije. Krajeve rolata koje ste odsekli naredjajte u sredini.


Premažite pogaču žumancetom umućenim sa kašikom mleka, posipite odozgo susam ili semenke po želji i ostavite da još malo naraste pre pečenja. Pecite je na 180 st. prvih desetak minuta dok malo ne porumeni pa zatim smanjite temperaturu na 160 st. i pecite još 20-ak minuta.



Pljeskavice od tikvica i feta sira


Tikvice na ovaj način baš često spremam leti. Nekad ih pržim u ulju, kao sada, jer tako voli sin, a nekad i podvalim pečene u rerni jer su kao zdravije. Volim da dodam i rendanu šargarepu jer tako budu šarenije i lepše. Uglavnom, oba načina su odlična, dok ima svežih tikvica isprobajte ovaj recept.
Potrebno je:
750 g narendanih tikvica
250 g feta sira
150 g brašna
3  jaja
po ukusu soli, bibera i vegete
5-6 struka mladog luka
1-2 šargarepe
Priprema:
Tikvice narendajte i posolite pa ostavite da odstoje neko vreme ne bi li pustile vodu. Za to vreme izrendajte šargarepu, luk sitno iseckajte, sir izmrvite i sve zajedno lagano promešajte, posolite po ukusu i pobiberite. Dodajte umućena jaja i ocedjene tikvice i sjedinite sve zajedno.
 Zagrejte ulje u dubljem tiganju pa stavljajte po kašiku smese, pritisnite odozgo kašikom oblikujući pljeskavice. Pržite po 3-4 minuta sa obe strane. Pržene pljeskavice stavite na ubrus da bi se ocedila suvišna masnoća i poslužite tople.

Ljute papričice za zimu


Ovo je recept sa preporukom od čoveka (mog muža ;)) koji jede papričice žive, bez hleba, koji nema osećaj za ljuto jer toliko ljuto jede da bi se drugi pušili, koji ne seda da ruča ako nema bar čili u prahu, koji isti taj čili stavlja u jogurt, koji se oblizuje kad zagrize papričicu, čovek za kojim ostaje gomila dršaka posle ručka.....da li treba još da nabrajam?  :D
Potrebno je:
1 kg ljutih papričica
100 g soli
500 ml alkoholnog sirćeta
suncokretovo ulje
Priprema:
Papričice operite i očistite od drški.
Obavezno stavite gumene rukavice na ruke pa pomoću makaza  isecite papričice na komadiće oko 1cm veličine.
Stavite papričice u posudu,koja ima poklopac, posolite ih, promešajte pa poklopite i ostavite tako usoljene da odstoje 24 sata.
Posle 24 sata stajanja, ponovo stavite rukavice, isipajte usoljene paprike na čistu kuhinjsku krpu i ocedite ih, tako što ćete uvijati krpu, što više možete.
Šerpu operite od soli i obrišite je pa vratite oceđene papričice i nalijte sirćetom da vam prekrije papričice. Ostavite da odstoji još 24 sata.
Posle stajanja, ponovo ocedite papričice na isti način na koji ste cedili od soli, pritom nikako ne zaboravite da stavite rukavice!
Oprane  teglice napunite  papričicama, prelite sa uljem da vam papričice budu prekrivene uljem, zatvoriti teglice metalnim poklopcima  i ostavite ih  najmanje dve nedelje pre nego što počnete da ih koristite.

Коментари

  1. Predivno, ne mogu se odluciti sta bih pre izabrala, mmmm mozda ipak prvo pogacu... zapravo, toliko mi se sve dopalo da sam pinovala pola slicica.:)))

    ОдговориИзбриши
  2. Auuuu Suzyce,pa ja ne znam šta bih pre odavde izabrala, prezentacija i slike su fantastične.Srećna sam da ti se sve dopalo a i sama bih izabrala ovo što si ti izabrala. Od srca ti hvala na svakoj lepoj reči i na svakoj lepoj slici. Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zorice, imam ja u planu još neke tvoje recepte, biće tu još postova, polako...;) Puno pozz i ja tebe.

      Избриши
  3. Suzy izbor i više nego dobar a kod nje je i teško i birati kad ima toliko finih stvari zar ne.

    ОдговориИзбриши
  4. Divne recepte si odabrala, a ove fotkice kao da govore, predivne su.

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala vam! Zaista je teško bilo napraviti izbor od nekoliko recepata, kad toliko svi vrede i odlični su! Ovo je nešto što ja često spremam pa sam zato to i prezentovala!

    ОдговориИзбриши
  6. Draga Suzana
    Moram da priznam da sam tek danas otkrila vas divan blog I prosto ne mogu a da vas ne pitam odakle ste? Vidim da zivite u Nisu ali me interesuje to selo koje pominjete :) U mojoj kuci su zastupljena ista jela kao kod vas. Moj otac je ovisnik o ljtim papricicama toliko da mislim da je vec izgubio sa godinama osecaj za ljutinu :)
    Evo ja sam se "naostrila" na nekoliko vasih recepata pa odoh da zasucem rukave :)
    Veliki pozdrav za vas I za voljeni Nis

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Aleksandra, ja živim u Nišu, a roditelji su, otišavši u penziju, prešli da žive u selu koje se zove Donja Trnava. Blizu Niša je, urbano je selo, i čak i moj muž, iako nije rodom odande, priznaje da je to najlepše moravsko selo ;)
      Volela bi da javite utiske o tim isprobanim receptima i drago mi je da vam se svidjaju. Da nismo zemljakinje možda, odakle ste vi ako smem da pitam?
      Puno pozdrava šaljem iz Niša :)

      Избриши
  7. Moj tata je iz Tamnjanice ( tj. Tamnjanicu kako kazu moji :) to je selo posle Sicevacke klisure. Sva rodbina nam je locirana u selu, Nisu, Beloj Palanci I Pirotu. Prezivate se Golubovic a I u mom selu ima dosta ljudi sa tim prezimenom. Ma u stvari bitno je da nas sve veze jedna stvar - ljubav prema hrani I dobrom zalogaju.
    Ja sam danas napravila vas posni kolac I prezadovoljna sam. Posto ne koristim obican secer I ulje to sam zamenila kokosovim uljem I secerom pa je kolac divno mirisao na kokos.
    Sutra klincima pravim mafine sa jabukama ( mislim to je samo izgovor kao za decu oni pojedu po jedan a ja ..... ;)
    Veliki pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ipak smo zemljakinje ;) . A vi živite gde? Moj suprug vodi poreklo iz Žitoradje, okolina Prokuplja, i koliko znamo nemamo rodbine u vašem selu, ali lepo je pročitati neka poznata mesta iz okoline Niša. Drago mi je da vam se kolač dopao, a i mafini će verujem. Hehe to nam je uvek izgovor, klinci :D
      Veliki pozdrav!

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови