Пређи на главни садржај

Čokoladna torta sa lešnicima




Ovo je torta kojom smo se sladili za vreme uskršnjih praznika. Moji muški članovi porodice obožavaju torte, pogotovo kada su kremaste, tako da sam imala zadatak da napravim tortu sa tankim koricama i sa puno fila koji naravno mora biti čokoladni.
Da svečane torte ne moraju uvek biti komplikovane za pripremu dokazalo se i ovaj put. Bukvalno u pet do dvanaest smislila sam kombinaciju koja se ispostavila kao dobitna pa je zato i delim sa vama. Torta je mešavina ukusa bele i crne čokolade i lešnika koji daju jednu posebnu notu koricama. Lešnike za korice nisam samlela do kraja tako da ovde-onde naletite na poneki sitan komadić što opet i nije ispalo loše. Kreme su slatke taman koliko treba, ne preslatke, a umesto čokolade za kuvanje možete upotrebiti i mlečne čokolade, što će naravno doprineti još boljem ukusu. Evo i recepta....

Potrebno je:
za 1 crnu koru (ispeći 2 ovakve)

3 jaja
3 kašike šećera
2 kašike mlevenog lešnika
1 kašika brašna
1 kašika kakao praha

za srednju koru

6 belanca
6 kašika šećera
6 kašika mlevenog lešnika

za fil

6 žumanca
100 g šećera
100 g praška za puding od vanile
2 kašike brašna
1 l mleka
2 kesice vanilin šećera
250 g margarina
100 g prah šećera
100 g bele čokolade za kuvanje
100 g crne čokolade za kuvanje

za dekoraciju

200 g šlag pene
300 ml mleka



Priprema:

Umutite i ispecite dve korice od navedenih sastojaka. Mutite belanca sa šećerom dok ne dobijete čvrst sneg, zatim dodajte belanca i penasto umutite. U smesu dodajte brašno i mlevene lešnike, kao i kakao prah i lagano umešajte špatulom. Koru ispecite u kalupu br.26 koji ste obložili papirom za pečenje u rerni prethodno zagrejanoj na 180 stepeni. Isto uradite i sa drugom korom.
Za srednju koru umutite belanca sa šećerom u čvrst sneg, dodajte mlevene lešnike i umešajte ih špatulom lagano okrećući smesu. Rasporedite po papiru u kalupu i ispecite koru.
Za fil umutite penasto žumanca sa šećerom i vanil šećerom, dodajte brašno, prašak za puding i oko 250 ml mleka pa umutite da nema grudvica. Preostalo mleko stavite da provri pa ulijte smesu od žumanaca i skuvajte fil. Treba da je gustine pudinga otprilike. Ostavite fil da se hladi povremeno ga mešajući da se ne bi stvorila korica. Margarin umutite sa šećerom u prahu i izmešajte sa ohlađenom smesom. Dobro umutite fil mikserom da postane penast. Podelite ga na dva dela pa u jedan dodajte rastopljenu belu, a u drugi rastopljenu crnu čokoladu i dobro umutite.
Na tanjir stavite jednu crnu koricu, natopite je sa malo soka ili šerbeta, nanesite crni fil, stavite belu koricu pa nafilujte belim filom i odozgo završite sa drugom crnom korom pa i nju malo nakvasite sokom. Odozgo tortu dekorišite umučenim šlagom. Dobro ohladite tortu pre služenja, najbolje preko noći. Prijatno!

Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Predlog menija za posnu slavu

Ovo je samo jedan predlog kako da pripremite neke specijalitete za posnu slavu. Već sam objavila par postova sa predlozima za predjelo, pite i kolače, a ovde ću vam predstaviti ono što sam ja pripremila za svoju slavu

Posni sitni kolači

Nedavno sam objavila post sa sitnim kolačima i većina od njih je bila posna, a sada evo još nekoliko recepata za sitne posne kolače. Svi su izuzetno ukusni, napravljeni od posnih sastojaka, ali ih veoma lako možete preobratiti u masnu varijantu i napraviti za neko popodnevno druženje uz kaficu.

Zalivena pita sa višnjama

Pitu sa višnjama uglavnom svi vole. Ja lično najviše volim kad je prokisela, bez šećera, takva mi najviše prija. Ukusi su različiti pa sam tako i ja odlučila da udovoljim muškom delu porodice koji  ipak voli kad je slatkiš sladak, i zato sam im pripremila ovu bogatu varijantu pite sa višnjama, zalivenu šerbetom , sočnu i slatku.